Preview

DEVELOPMENT OF MOTOR SERVICES AIC IN THE COMPETITIVE

Abstract

The paper presents theoretical and methodological bases of functioning of the market of automobile transportation services in the agricultural and industrial complex (AIC) of Belarus and recommendations concerning the adaptation of automobile transportation organizations of the AIC to the conditions of the open competitive market. Suggested are the conceptual approaches to the efficient development of the automobile transportation services market providing for the creation of the common information-logistic space and development of the strategy of transport-logistic business.

About the Author

A. G. Efimenko
Могилевский государственный университет продовольствия, Республика Беларусь
Belarus


References

1. Ефименко, А. Г. Формирование рыночной системы автотранспортного обслуживания АПК / А. Г. Ефименко. – М.: ИНФРА – М, 2012. – 224 с.

2. Национальная стратегия устойчивого социально-экономического развития Республики Беларусь на период до 2020 года / Нац. комиссия по устойчивому развитию Респ. Беларусь; редкол.: Л. М. Александрович [и др.]. – Минск: Юнипак, 2004. – 202 с.

3. Программа развития логистической системы Республики Беларусь на период до 2015 года: постановление Совета Министров Респ. Беларусь, 29 авг. 2008 г., № 1249 // Нац. реестр правовых актов Респ. Беларусь. – 2009. – № 1. – С. 5.


Review

Views: 516


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 1817-7204 (Print)
ISSN 1817-7239 (Online)